Generacja Silver to pokolenie 55+, której potencjał zakupowy rośnie z roku na rok. Ich wyjątkowość zaczynają doceniać producenci rynku spożywczego. Nowy, rozwijający się trend „Silver Tsunami” doceniła firma Bakoma wprowadzając na rynek jogurty Senior Active. 

Żyjemy w starzejącym się społeczeństwie, a pokolenie Silver chce poczuć emocjonalny związek z produktem!

Konsumenci w dojrzałym wieku są szczególni pod wieloma względami. Grupa ta to nie tylko odbiorcy leków, ubezpieczeń i usług medycznych. Coraz częściej są to osoby aktywne, które są ciekawe świata i chętnie odkrywają jego uroki!

Nie mają już zobowiązań, dlatego seniorzy poświęcają się nowym hobby. Interesują się ofertami klubów fitness, imprezami sportowymi, dancingami, wycieczkami, jak również edukacją. Przedstawiciele tej grupy to nie spowolniony staruszek czy babcia na fotelu bujanym.

Teraz spotkasz ich na biegowych imprezach sportowych, biegnących ramie w ramie z Tobą, czy mną! Nie raz widziałeś seniorki z kijkami uprawiając nordic walking.

Tak obecnie wygląda życie staruszka! Uniwersytety trzeciego wieku umożliwiają seniorom ciekawą edukację. Chętnie poszerzają swoją wiedzę o zdrowym odżywianiu i cierpliwie studiują etykietę. Mają na to czas. Senior to osoba świadoma i cierpliwa, a forma przekazu jest zupełnie inna niż dla pokolenia Y.

Grupa ta obecnie liczy ponad 9 milionów Polaków, ale szacuje się, że do 2040 będzie stanowić ponad 50% społeczeństwa polskiego. 

Czy polski rynek jest gotowy na przyjęcie klientów dojrzałych? 

Sytuacja życiowa osób starszych różni się od naszej, bowiem dorosłe dzieci nie stanowią obciążenia finansowego i czasowego. Społecznie charakteryzują się dojrzałością i stabilnością. Należy pamiętać, że ich percepcja i interpretacja działań marketingowych jest inna niż osób młodszych. Podobnie inne są ich potrzeby i sposób zaspokajania, a nawet jeśli będę podobne, powinny być „opakowane” w inny, bardziej przystępny sposób. Mają sprecyzowane poglądy na wiele spraw, które niełatwo zmienić. Osoby po 50 roku życia rzadziej reagują na negatywne emocje, ponieważ zdążyły ustabilizować się emocjonalnie. My, osoby młode jesteśmy bardziej emocjonalne, przeżywamy każdą porażkę, potrzebujemy akceptacji i podziwu.

Komunikaty dla seniorów powinny być jasne, proste, pozbawione dodatkowych ozdobników, a do tego spójne. Dotyczy się to również formy opakowań, reklam, które powinny charakteryzować się bez nadmiernej ilości treści czy gwałtownych zmian. 

Uważam, że polski rynek powoli otwiera się na nową grupę docelową, która rośnie w siłę. Niewiele jest produktów spożywczych i kosmetycznych , które dedykowane są dla osób starszych. Myślę, że producenci badają tą grupę i kiedy będą gotowi zaobserwujemy nagły wzrost produktów dedykowanych dla seniorów.

Linia Senior Active od Bakoma

Linia Senior Active to pierwsza na naszym rynku linia jogurtów dla osób starszych, czyli dla osób które powinny wyjątkowo dbać o kości. Jak deklaruje firma Bakoma jogurty te zawierają bardzo wysoką zawartość wapnia oraz witaminę D.

Witamina D pomaga organizmowi prawidłowo wchłaniać wapń. Razem pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Produkt nie zawiera laktozy na którą często uczulone są osoby starsze.

Linia oferuje różne warianty smakowe w formie pitnego jogurtu lub standardowego kubeczkowego. Cena za jogurt to średnio 1,49 zł za opakowanie. Można je dostać w standardowych supermarketach typu Carrefour, czy Tesco.

  • Senior Active Jogurt pitny naturalny 190g

Składmleko pasteryzowane, cukier trzcinowy, substancje wzbogacające: wapń, witamina D, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz L. casei

  • Senior Active Jogurt naturalny z wapniem i witaminą D 130 g

Składmleko pasteryzowane, śmietanka pasteryzowana, cukier trzcinowy, substancje wzbogacające: wapń, witamina D, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz L. casei

  • Bakoma Senior Active Jogurt z owocami leśnymi z wapniem i witaminą D 130 g*

Skład: mleko pasteryzowane, cukier trzcinowy, owoce leśne 5,6% (jeżyna, malina, jagoda), śmietanka pasteryzowana, barwniki: betanina, antocyjany, aromaty, substancje wzbogacające: wapń, witamina D, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillus paracasei

  • Bakoma Senior Active Jogurt z brzoskwiniami i marakują z wapniem i witaminą D 130 g*

Skład: mleko pasteryzowane, cukier trzcinowy, brzoskwinie 5,6%, śmietanka pasteryzowana, koncentrat soku z marakui 0,1%, aromaty, barwniki: karoteny, substancje wzbogacające: wapń, witamina D, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillus paracasei

  • Bakoma Senior Active Jogurt z truskawkami z wapniem i witaminą D 130 g*

Skład: mleko pasteryzowane, cukier trzcinowy, truskawki 5,6%, śmietanka pasteryzowana, barwnik: betanina, aromat, substancje wzbogacające: wapń, witamina D, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillus paracasei

*Wersje do zjedzenia mają swoje odpowiedniki do picia

Oceniamy etykietę Senior Active

Szczerze mówiąc Bakoma jest jednym z pierwszych producentów, którzy postanowili dedykować ofertę dla osób starszych. Oczywiście nie można pominąć margaryn jako pierwszych produktów dla seniorów, które mają za zadanie obniżać cholesterol. 

Bakoma stworzyła opakowanie i materiał marketingowy o czystym tle. Przekaz opakowaniowy jest prosty – dużymi literami mamy napisane SENIOR, co od razu sugeruje grupę docelową. Na froncie mamy wymienione wszystkie korzyści, które posiada produkt. Tył etykiety prezentuje wpływ zawartych składników na funkcje organizmu np. piktogram kości z opisem zdrowe kości, dodatkowo mamy opis funkcji. W sposób czytelny mamy wymienione korzyści poszczególnych składników.

Interpretując skład jogurtów, dużym plusem jest wzbogacenie składu o wapń i witaminę D. Spożycie jednego jogurtu kubeczkowego pokrywa nam zapotrzebowanie na witaminę D w 16%, a wapniu aż w 49%! Skład jest prosty i brak w nim zbędnych dodatków. Uważam, że można byłoby popracować nad zawartością cukru. Seniorzy raczej dbają aby go ograniczać, dlatego zawartość cukrów prostych w ilości ok. 17,4 g na 130 g jest dość wysoka. W składzie poszczególnych smaków znajdziemy barwniki, które należą do grupy barwników naturalnych np. karoteny, antocyjany, koncentrat soku z buraka, czy betanina. Kolejny plus. W zależności od wersji jogurtu (pitna/ do zjedzenia) mamy dodatek owoców w ilości od 3-6%. Małym minusem jest dodatek aromatów, które nie są pochodzenia naturalnego. Nie jest to nic złego, nie mają one negatywnego wpływu na nasze zdrowie, ale ładniej prezentowałyby się na opakowaniu 🙂

Podsumowując

Uważam, że linia Senior Active jest godna uwagi dla osób starszych, pod warunkiem, że nie muszą unikać cukrów prostych. Skład i forma przekazu jest czytelna, prosta, a co ważniejsze bark w nim zbędnych substancji ulepszających produkt. 

Jakie jest Wasze zadanie na temat produktów dedykowanych dla osób starszych? Czy uważacie, że wzbogacanie produktów o składniki odżywcze i funkcjonalne to dobry kierunek rozwoju?

Ja bym swoim dziadkom poleciła Senior Active!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *