Pesto szturmem zdobyło nasze kuchnie. Łatwe, szybkie do przygotowania, a co najważniejsze posiada właściwości prozdrowotne! Zachęcam Was do wypróbowania mojego przepisu na pyszne bazyliowe pesto, na bazie którego możecie przyrządzić szybki, zdrowy posiłek. Zapraszam!

Trzy słowa o pesto…

Pesto to zielony sos o charakterze śródziemnomorskim, a wywodzi się z Genui, miasta we Włoszech. 
Pełna nazwa pesto to pesto alla genovese.  Ma ciemny zielony kolor i dość zbitą konsystencję. Słowo to pochodzi od wyrazu pestâ, które oznacza ucieranie, miażdżenie. Nazwa „pesto” odnosi się do pierwotnego jego sposobu robienia, czyli ucierania go w marmurowym moździerzu.

Tradycyjna odmiana pesto robiona jest na bazie bazylii, istnieje jednak kilka odmian np. pesto z rukoli.
Oryginalne, standardowe pesto zrobione jest z bazylii, czosnku, orzeszków piniowych, parmezanu, oliwy z oliwek i soli gruboziarnistej. 

Zachęcam Was do robienia samemu pasto, ponieważ kupne mają wile niepotrzebnych dodatków! Producenci żywności lubią ulepszać coś co jest pierwotnie proste i składa się z kilku składników… Poniżej skład pesto marki Barilla:

SKŁAD: olej słonecznikowy 44,5%, bazylia 30,0%, orzechy nerkowca, ser grana padano chnp 4,5% (zawiera lizozym i mleko), serwatka z mleka w proszku, sól, ser pecorino romano chnp 1,2% (z mleka owczego), cukier, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia 1%, ekstrakt z bazylii, aromaty naturalne (mleko), czosnek, maślanka w proszku (z mleka), regulator kwasowości: kwas mlekowy.

Coś długa ta lista jak na proste pesto? 😉

Czas przygotowania: 10 minut 

SKŁADNIKI na PESTO:

  • 1 doniczka świeżej bazylii
  • łyżka migdałów lub orzeszków piniowych
  • 100 ml oliwy z oliwek 
  • pół łyżeczki soli himalajskiej
  • trochę pieprzu
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • 1-2 ząbki czosnku

SKŁADNIKI NA BAZYLIOWY FAST OBIAD:

  • pół paczki makaronu tagliatelle (tradycyjny lub szpinakowy)
  • łyżka masła
  • 1 opakowanie pomidorków koktajlowych
  • sól i pieprz do smaku
  • starty parmezan lub dowolny ser

PRZYGOTOWANIE

  1.  Wstawiamy wodę na makaron. Gdy zacznie się gotować wrzucamy makaron i gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Kroimy na pół pomidorki koktajlowe i trzemy ser.
  2. Wszystkie składniki do pesto  zmiksować blenderem (można zrobić po staremu, czyli utrzeć w moździerzu). Rozdrabniamy tak, aby powstały małe drobinki składników, a na koniec doprawiamy solą morską i pieprzem.
  3. Rozgrzewamy patelnię na małym ogniu i dodajemy masło. Gdy patelnia będzie gotowa wrzucamy makaron, wraz zgotowym pesto. Dodajemy pomidorki koktajlowe i dwie garście sera. Po trzech minutach ściągamy z palnika. Wykładamy na talerz, dekorując pomidorkami, orzeszkami, migdałami itp.

Danie gotowe, smaczne, a przede wszystkim zdrowe!

Zachęcam Was również do spróbowania przepisu na funkcjonalną pastę jajeczną z awokado, kliknij tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *