Pyszne, a do tego szybkie do przygotowania omlety twarogowe. Delikatne w smaku, a dzięki  ubitym białku jaj są puszyste! Na słodko lub wytrawnie… wybór należy do Ciebie!

Składniki /  2 – 4 porcje

  • 250 g twarogu (chudy lub półtłusty)
  • 3 jajka
  • 2 łyżki cukru kokosowego
  • 3 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej

Wskazówka:

Uwielbiam masło orzechowe, tak więc na mojej liście składników znajdują się dodatkowo dwie łyżki masła orzechowego  😉

PRZYGOTOWANIE

1. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę i odstawić. 

2. Do miski włożyć twaróg i żółtka. Następnie rozgnieść z dodatkiem cukru kokosowego. Dodać mąkę i dokładnie wymieszać (jeżeli chcemy osiągnąć jednolitą masę bez grudek twarogu, można ją zblendować).

Ubite białko dodać do masy twarogowej, połączyć składniki delikatnie mieszając łyżką.

Placki smażyć na patelni wysmarowanej niewielką ilością oleju (najlepiej za pomocą pędzelka rozprowadzić olej). 

3. Nakładać małe porcje ciasta – 2-3 łyżki lub więcej (w zależności od preferowanej wielkości placka) na rozgrzaną patelnię (np. teflonową, naleśnikową). Należy rozprowadzić masę po powierzchni formując kształtnego placka o średniej grubości (ok. 1 cm). 

4. Zmniejszyć ogień do minimum i smażyć, aż od spodu będą delikatnie zrumienione na złoto (ok. 3 min). Przewrócić na drugą stronę i powtórzyć smażenie przez ok. 2 minuty.

Smażyć na małym ogniu, partiami, ponieważ można szybko je spal.

5. Odkładać na talerz, następnie umyć patelnię lub przetrzeć wilgotną ściereczką i powtórzyć smażenie placków z reszty ciasta.

SMACZNEGO!

PROPOZYCJA PODANIA

masło orzechowe/ ulubiony jogurt  / miód lub syrop klonowy/ owoce / dżem

Czy wiesz, że?

Cukier kokosowy zyskał popularność, ponieważ został wypromowany jako zamiennik białego cukru o niższym indeksie glikemicznym. Czy rzeczywiście tak jest? 

Kalorie cukier kokosowy vs. cukier biały

W brew pozorom nie jest tak pięknie, jakby mogłoby się wydawać.

Spotykamy się z opinią, że cukier kokosowy to mniej kaloryczny produkt i zamiennik białego cukru. Jednak wartość energetyczna obu cukrów jest zbliżona: 100 g cukru z kokosa dostarcza 381 kcal, a białego cukru rafinowanego 405 kcal. Różnica niewielka…

Zamieniając biały cukier na kokosowy, różnicy w ilości kalorii nie zauważymy, a przy codziennym stosowaniu w kuchni raczej zakup nie jest opłacalny. Cena z 1 kg to ponad 20 zł. Nie jest on idealnym zamiennikiem w diecie odchudzającej.

Indeks glikemiczny cukru kokosowego

Względem indeksu glikemicznego też są pewne nieścisłości i brak porozumienia. Dla porównania IG cukru białego wynosi 68. Według Instytutu Badawczego Żywności i Żywienia Republiki Filipin indeks glikemiczny cukru kokosowego wynosi 35. Inne instytucje tj. Uniwersytet w Sydney podał wartość indeksu glikemicznego równą 54.  

Indeks glikemiczny (IG z ang. glycemic index) określa tempo wchłaniania węglowodanów po spożyciu produktów spożywczych. Produkty spożywcze są klasyfikowane według ich wpływu na poziom glukozy we krwi w 2-3 godziny po ich spożyciu.

Źródło: www.poradnikzdrowie.pl

3 thoughts on “Twarogowe omlety”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *